sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Friday 23 January 2015

@jamawijaafar Sedih Lihat Video Zamani DiBuli #BantahTindakanPolisKpdZamani


Kenyataan Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (PPUM), Jamawi Jaafar di petik dari Facebook beliau :

Saya mengenali secara peribadi Saudara Zamani, dia juga pernah tinggal di Tenom selama sebulan utk beberapa program bersama sama saya tahun 2001. Saya amat simpati dengan apa yg berlaku kepada beliau di akhir akhir ini. Sebagai rakan saya akan usaha bantu memberikan khidmat nasihat perundangan dgn bantuan NGO Sukaguam.. 

Sbg rakyat Malaysia, tiada yg terlepas daripada undang undang. Semoga Saudara Zamani tabah menghadapi proses undang undang dan sekiranya perlu saya akan usaha bantu untuk proses pemulihan seterusnya... Ramai belia yg terlibat dgn gejala dadah tidak mendapat peluang kedua utk perbetulkan diri.. Malahan ada yang dikecam sebagai bekas banduan dan sebagainya..

Semoga Saudara Zamani apabila selesai melalui proses perundangan serta mendapat peluang kedua kelak dan pulih dari najis dadah akan dapat melaksanakan program membimbing anak anak muda yang masih terumbang ambing dgn gejala ini di luar sana.

Saya juga sedih melihat Saudara Zamani diarahkan menyanyi dgn tangan bergari.. Saya yakin pihak PDRM akan dapat melaksanakan keadilan untuk beliau..

Akhirnya... Sbg sahabat saya berdoa satu hari nanti dapat membawa Saudara Zamani bersama mengerjakan Umrah..

Bagi aku niat Jamawi baik dan aku harap rakan-rakan Zamani akan terus membantu beliau keluar dari kancah dadah dan jika beliau mahukan kerja untuk menambah rezeki berikanlah. 

Soal Video yang disebarkan ita semua mengharapkan agar pihak PDRM  dapat menyelesaikan dan tindakan tegas diambil keatas pegawai yang terlibat. 


No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive