sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Saturday 28 July 2012

CERITA DARI SEORANG TEMAN BUAT SAHABAT LEMAN RAJA LAWAK

GAMBAR PANAS LEMAN DI KELUARKAN?

Salam, buat sahabat sekampungku Leman. Dah lama aku tak sempat belek-belek cerita di dunia maya ni, semalam aku buka 'muka buku' ni sambil tunggu nak sahur, aku terbaca berita dari utara negeri kelahiran aku. Cerita tentang seorang sahabat yang gambarnya disebarkan.

Sedetik terkejutpun tak ada dalam diri aku. Cuma sedikit nasihat untuk sahabatku leman, juga untuk pedoman diri aku. Kadang-kadang setiap gambar yang dirakam tidak punya apa-apa pada pandangan kita, tetapi selepas ini  kita perlu lebih berhati-hati kerana hanya sekeping gambar boleh membawa seribu makna pada orang lain, terutama musuh-musuh yang menunggu peluang untuk jatuhkan kita.

Aku cuma sedih kerana kerana kita selalu berdoa agar Allah tutup aib kita baik di dunia ataupun semasa hari perhitungan nanti. Jaga setiap langkah kita, juga setiap perbuatan kita, kerana perjuagan ini penuh cabaran dan dugaan. Anggap ini satu dugaan.

Aku terbaca komen Leman di muka buku yang menempelak UMNO , bagi aku tak perlu kita balas apa juapun jika kita di pihak yang benar, kerana Allah tahu setiap apa yang kita kerjakan. Cuma kita berdoa agar ia tidak menjadi parah dan mohon agar dugaan ini tidak berpanjangan .







Bukan niat aku nak tayangkan gambar Leman ini pada umum, cuma aku harap kita lebih adil dalam menghukum manusia. Gambar inipun bukannya Leman berpeluk dengan perempuan ni, Aku ambil sebagai pedoman agar aku dan mereka-mereka yang lain tidak terjebak dan terpengaruh dengan gambar seperti ini.

Buat Leman, jika niat anda untuk berjuang mempertahankan Agama, Bangsa dan Negara dari dalam hati Leman sendiri, teruskanlah. Ini hanya sedikit ujian dalam perjuagan .

Oklah nak tulis panjang-panjang aku tak padai, apapun teruskan perjuagan dan jangan kita memecahbelahkan lagi bangsa kita yang telah berpecah. Teruskan Perjuangan kita.

Wallahualam..

KITA PERLU BERHATI-HATI UNTUK MENERUSKAN PERJUAGAN KERANA MUSUH DISEKELILING KITA

No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive