sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Sunday 27 May 2012

TERKINI : KERAJAAN NAIKKAN HARGA ROKOK 40% MULAI SEMALAM!!!

PEHH MAHAL GILA HARGA ROKOK!!!! 



Aku baru dapat berita yang harga rokok naik 40% semalam, terkejut aku kerana aku juga perokok dan tengah usaha nak berhenti dan ikut kempen berhenti rokok. hehe

Ok berbalik pada berita harga rokok naik semalam, mula-mula baca tajuk aku dah tenat, rasa nak luruh jantung aku, dalam hati aku apa punya kerajaan kejam sangat naikkan harga rokok 405 ni, giler ker, harga sekotak rm 47.00. 

Tapi bila aku baca betul-betul berita ni di New Zealand, kerajaannya naikkan harga rokok 40% dan sekotak rokok berharga rm 47.00.

Jadi selepas ini New Zealand akan jadi negara termahal jual rokok. Kerajaan New Zealand berharap dengan langkah baru ini, dapat mengurangkan perokok di New Zealand. 

Akan tetapi mereka juga harus fikir, pasaran gelap akan berleluasa jika tidak di bendung. 

Bagi aku memang bagus New Zealand naikkan harga dan juga bersetuju di Malaysia juga patut buat. hehe.

Aku pun nak berhenti sangat-sangat ni. Dalam proses pemulihan agar cepat berhenti rokok. 

Oklah korang perokok di Malaysia jangan risau, harga rokok masih kekal rm 10 sekotak.

Aku doakan kerajaan naikkan harga rokok di Malaysia juga. haha baru padan muka peniaga dan tauke cina dap yang edar rokok. 


Salam dan jumpa lagi

2 comments:

Jawa Bernam said...

TERKEJUT GILER...
AKU PEROKOK TEGAR BEB...HEHE

Anak Melayu said...

hihihi kalU 47 HINGGIT SEKOTAK KOMPEM AKU TANAM ROKOK SENDIRI KIKIKIKIKI

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive