sahabat-sahabat APJ

t.kasih sahabat-sahabat,jom follow

Monday 20 February 2012

PART 1 : SEDARLAH MUDA MUDI MELAYU !!

PANDAI CAKAP, LUPA KUASA, MEREMPAT DI BUMI SENDIRI -PART 1




Dalam kisah ni aku nak kita fikirkan tentang masa depan Bangsa Melayu, kuasa Bangsa Melayu, di mana Bangsa Melayu, apa yang akan terjadi pada Bangsa Melayu di tanah air sendiri yang bernama Tanah Melayu @ Malaysia. Aku tak pandai sangat dalam sejarah Bangsa Melayu tapi aku juga tidak jemu mendalami kisah dan sejarah Bangsa aku iaitu Melayu.

Kita bicarakan soal kuasa, kenapa kuasa penting dalam sebuah Negara terutama kuasa peribumi sendiri. Selalu aku terbaca dalam akhbar kenapa pentingnya UNDI dan mendaftar sebagai pengundi, sebagai orang muda belia, aku sendiri kadang-kadang malas nak fikirkan soal mengundi, tapi bila selalu sangat akhbar-akhbar memainkan cerita pasal UNDI ni, aku mula mengambil tahu. Satu persatu kusemak dan kucari apa sebenarnya UNDI, dan selama aku mencari makin aku memahami pentingnya UNDI bagi menentukan masa depan Negara dan juga kuasa Bangsa, terutama Bangsa aku sendiri iaitu Melayu.

Hari ni aku terbaca lagi, kali ni di akhbar KOSMO, tajuk dia menarik perhatian aku kali ni dan bermulalah cerita kenapa aku menulis dan mengkaji tentang UNDI. Sehingga kini Febuari 2012 jumlah yang belum mendaftar mengundi sebanyak 3.7 juta orang, belia-belia belaka terutama Bangsa Melayu. Dalam hati aku terfikir apa akan jadi pada nasib Bangsa aku sedangkan belia-belia pewaris Bangsa Melayu sedang LENA DI ULIT INTAN

Aku nak imbas kisah malapetaka 2008 dalam PRU 12, aku ambil kisah negeri kelahiran ibuku, iaitu Pulau Pinang, Pulau Pinang yang selalu aku pergi dulu, melihat keindahan pulau, perkampungan orang-orang Melayu, India, Cina, terutama di Balik Pulau dan lain-lain lagi. 

Aku mencari kisah PRU12 Penang, dan aku ambil ini sebagai rujukkan dan pedoman kita kali ni. aku copy terus dari penulis asal.


PENTING. UNTUK SEBARAN SEMUA BLOG: AGENDA DAP MEMPERTAHANKAN PULAU PINANG!

Dalam sibuk PAS menuduh UMNO sedang 'memperkudakan' agensi-agensi Kerajaan seperti SPR dan JPN, mari kita tengok siapa sebenarnya yang telah menggunakan sistem yang ada.

Sebelum dok sembang panjang, kita tengok FAKTA dahulu (bukannya Fitnah yang sering berada di dada Harakah dan Suara Keadilan).

Demografi Pulau Pinang:


Daripada statistik penduduk, 


Melayu    = 42.05%
Cina        = 40.92%
India       = 9.67%
Lain-lain  = 7.37%

PERSOALANNYA, KENAPA PENGUNDI CINA LEBIH RAMAI DARIPADA PENGUNDI MELAYU???



Daripada statistik pengundi,



Melayu   = 33.63%
Cina       = 55.05%
India       = 10.85%Lain-lain = 0.06% + 0.05% + 0.34%

Hebat gile DAP buat magik. Dalam nak hasut rakyat berhimpun dalam demonstrasi BERSIH 2.0, DAP berjaya men'cina'kan Negeri Pulau Pinang!

Kalau dah pengundi Cina banyak cenggini, 'kompom' DAP tetap berkuasa di Penang.

Kalau dah berjaya daftarkan pengundi sampai kalah bilangan Melayu yang patut jadi majoriti, KENAPA PEMBANGKANG MASIH NAK HASUT RAKYAT BERDEMONSTRASI?

BODOH SANGAT KA PAK LEBAI PAS SAMPAI TAK BOLEH PIKIAQ???

Tak percaya dengan statistik pengundi, anda boleh selidik sendiri dengan data yang terbaru.



Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%

Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%
Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%
Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%
Aku ulangi.....Cina 40% tapi pengundi 55%, Melayu 42% tapi pengundi 33%

sunber : mymassa
( aku tengah buat analisis sendiri pasal benda ni. Aku tidak akan biarkan Bangsa Melayu Merempat di Tanah Sendiri)

KATA-KATA MELAYU MASUK HUTAN TIDAK PERNAH AKU LUPAKAN DAN INI REALITI YANG MELAYU TERIMA DARI AYAT ITU SEKARANG

BANGUN ANAK MUDA, BANGUN BANGSAKU, JANGAN TERLAMBAT ATAU KITA TERHALAU SENDIRI KEHUTAN.

jom Mengundi 






No comments:

POSTING PALING HOT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive